perjantai 26. huhtikuuta 2013

Aika on ahkeroida ja aika levätä.


Nyt on tullut aika istuttaa kevätkukkia. Me olemme nyt ensimmäistä kevättä tässä talossamme. Lumen alta ei paljastu juuri kukkaversoja, koska edellinen asukas ei ollut jaksanut harrastaa puutarhanhoitoa. Nämä kuvan kukat ovat lahjaorvokkeja.
Nyt olemme aloittaneet viihtyisyyden luomisen tontillemme......... pikku hiljaa. 



Olen tehnyt käsitöitä, vaikkakin en enää muutamaan viikkoon. Remonttityöt talossamme ovat vieneet aikaa, mutta ovat tuottaneet myös paljon iloa onnistuttuaan niin hienosti. Nämä virkkaukset ovat "muistona" luovuudesta tässä lajissa.  


Olen parannellut käsivarsieni särkevia lihaksia, ja joutunut hellittämään parhaani mukaan käsityöharrastustani.  
Ison olohuoneen lattiaremontin yhteydessä tuli tehdyksi niin paljon käsivoimia vaativaa, huonekalujen nostelua, loppusiivousta, ym. touhua, että lihakset eivät ehtineet palautua. Aika palauttaa lihakset kuntoon, kunhan malttaisi vain ottaa vähän löysemmin. 
Virkkausta täytyy jatkaa sitten, kun se alkaa jälleen tuntua mielekkäältä.  


 Nämä kaverukset ovat oivaltaneet lepäämisen tarpeen.


Nyt jo oli pari niin lämmintä kevätpäivää, että toivo heräsi kesän tulosta pitkän lumisen talven jälkeen. Siitä nämäkin kukat kertovat (ovat kylläkin kasvaaneet sisällä puutarhalla). Ovat tasan viikon olleet meillä maljakossa. Uskomattoman virkeinä pysyneet. Yhden lakastuneen olen poiminut joukosta pois. 

Iloista kesän odotusta!

1 kommentti:

  1. Hyvä tehdä taideteos virkkauksista. Mulla tulisi vähän iso, kun olen virkannut tyynyjä. Olisihan sekin uutta taidetta ;) Ihana kevät tullut!

    VastaaPoista