torstai 7. maaliskuuta 2013

Uusi metso ja iloiset kissat.

7.3.2013 "Valmis" metso. Siis taiteilijan näkemys. Sitä korjailen vielä varmaan pitkään. (Kehystetyssä kuvassa, alempana,olen jo joitakin korjauksia tehnyt).

5.3.2013 aamulla herättyäni, mietin, mitä tänään tekisin.
Huomaan, että jäätyäni pois työelämästä, on kaiken aikaa mielessäni, mitä hyödyllistä ja mainittavaa tekisin kunakin päivänä. 
Yksi syy voisi olla alitajuisesti se, että mieheni Markku käy töissä, ja minulla tulee vaivautunut olo, jos vain oleskelen, eikä ole mitään näyttöä, että päiväni on ollut hyödyksi. Markku usein sanoo, ettei tarvitse mitään ”tehdä”. Voi vain olla. Lueskelu tai muuten vain oleminen, ei sovi oikein minulle, kuin vain ajoittain. 


Niinpä sitten otin puoliksi tekemäni öljymaalauksen, kun en mitään muuta keksinyt. Minulla oli ollut kauan kehystettynä metso-taulu, jossa metsolla oli liian suuri pää, sen sanoi lintuasiantuntija-veljeni, kun kerran tarjosin taulua hänelle. Nyt olen sitten laittanut taulun roskiin. 
Kehykset jäivät, ja siitä syystä olen aloittanut uuden metso-taulun maalaamisen. Nyt "pienemmällä päällä". Vähän kankeasti käy öljyllä maalaaminen, vaikka aikaisemmin olen maalannut paljon, ja voi sanoa, että toista sataa tauluani on maailmalla. Kyllä tästä näyttää hyvä tulevan.
Laitoin vanhoihin, isäni aikoinaan tekemiin kehyksiin. En tiedä mistä saa seinäpaikan  tämä teos.


No sitten nämä iloiset kissakaverukset. Näitä on kiva virkata välipuuhina, kun tulevat yhdessä päivässä. 
Kevätaurinko kyllä houkuttelee, ja ulos täytyy lähteä. Kissat jäävät (vilkuttamaan).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti