maanantai 5. marraskuuta 2012

Ensimmäiset mummoneliöt.

Tässä ensimmäiset koskaan tekemäni mummoneliöt, oikeasti. Olen tehnyt neliöitä joskus, mutta ne olivat sellaisia - ei oikeita mummoneliöitä. Toivottavasti tämä alkaa sujua. Olen virkannut kyllä pikkueläimiä, kuten monessa blogissani näkyy.  Olen ymmärtänyt, että neliöistä voi tehdä kaikenlaisia peittoja, joihin voi kääriytyä. Vauvan, nuken ja aikuisen peittoja. Tyynynpäällisiäkin voi tehdä, ja mitä vain. 


Sain yhden projektin valmiiksi viime viikon lopulla, hiiripoikueelle vanhemmat, äidin ja isän. Näin päin se kävi tällä kertaa. Ensin lapset ja sitten äiti ja isä!

Tässä pikku perhe. Lopullinen lapsiluku tässä perheessä on kahdeksan. (Annoin hyvään perheeseen kolme hiirtä viime viikolla).
Näitä oli kiva tehdä, mutta pidän nyt taukoa tästä lajista.

Kiva viikko edessä, toivotaan niin!

2 kommenttia:

  1. Hei hyvän näköisiä. Minä en tehnyt kiinteitä silmukoita reunaan, mutta joissakin ohjeissa neuvotaan noin. Mulla pinterestissä on kolme kuvaa, kolme tapaa virkata yhteen neliöt. Itse olen virkannut yhteen kaksi palaa aina kahdella ks:llä pylväitten kohdalta ja kahdella "reiän kohdalta. On nopea tapa. Silloin saa virkata kasoittain neliöitä ja vasta sitten suunnitella koko peiton, jos on erivärisiä paloja. Laitoin blogit jäihin, en jaksanut pitää niitä kunnossa ja itseä inhotti ne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajattelinkin, että teen jonkin harjoittelukappaleen. Pitää varmaan tehdä seuraavistakin ain kaksi samanlaista, ja silleen. Sitten tehdä niin kuin sanoit seuraavat työt. Tämähän on kivaa terapianäpräystä. Ei tarvitse suunnitella ihan niin, kuin noissa pikkueläimissä.
      Blogit on jotenkin velvoittavat, ainakin välillä tuntuu. Voihan sitä harvemminkin kirjoittaa, koska niitä on kiva lukea. Itse ehdin lukea sinun ja Annen jutut aina, vaikka ei tule aina kommentoiduksi, muiden harvemmin. Jään kuulostelemaan, koska taas ilmestyt blogaamaan!

      Poista